Crash Bandicoot N. Sane Trilogy: Game Review και η παράθεση με το παλαιό

15 μέρες πέρασαν από την κυκλοφορία του remastered Crash Bandicoot για το Ps4 και το An1medawn είναι έτοιμο να δώσει την δική του οπτική γωνία και άποψη πάνω στον πολυζήτητο τίτλο που κατέκτησε την πρώτη θέση στην κορυφαία δεκάδα με τις καλύτερες πωλήσεις video games της φετινής χρονιάς 2017. Το βιντεοπαιχνίδι είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 1994 από την εταιρία Naughty Dog και αποτέλεσε την αρχή μιας εποχής που στιγμάτισε την πορεία της sony και του play station, καθώς αναδείχθηκε ως ένα από τα κορυφαία παιχνίδια της εν λόγω κονσόλας. Αναφέροντας λοιπόν το Ps1, αμέσως περνούν από το μυαλό κάθε gamer μερικοί από τους πιο χαρακτηριστικούς τίτλους, ένας εκ των οποίων δεν είναι άλλος από  τον Crash.  Αυτό αποδεικνύει αναμφισβήτητα ότι δεν πέρασε αδιάφορος και άφησε την δική του ιστορία.maxresdefault.jpg

Περνώντας στην παρουσίαση της ανανεωμένης τριλογίας, αναφέρουμε ότι αναπτύχθηκε από την Vicarious Visions, η οποία έκανε τρομερή δουλεία, δημιουργώντας από την αρχή τον τίτλο με αυτούσιους μηχανισμούς, κάνοντας το παιχνίδι να φαίνεται ολοκαίνουργιο σαν να φτιάχτηκε για πρώτη φορά. Έτσι ο εκδότης του αυτή την φορά είναι η Activision στην οποία ανήκουν πλέον ολοκληρωτικά τα δικαιώματα του Crash Bandicoot.

Αναφορικά με την πλοκή, ο μεγαλύτερος εχθρός του Crash σε κάθε story είναι ο Dr Neo Cortex, ένας τρελός επιστήμονας που θέλει να κατακτήσει τον κόσμο και εμπόδιο του στέκεται πάντα ο κεντρικός μας ήρωας Crash. Ο Cortex με την βοήθεια των συνεργατών του δημιουργεί ένα φονικό όπλο προκειμένου να καταστρέψει τα Wumpa Islands. Στην προσπάθειά του να το δοκιμάσει πάνω στον Bandicoot, το μηχάνημα τον απορρίπτει και ο Crash δραπετεύει. Με την βοήθεια της αδερφής του Coco (η οποία στην remastered έκδοση είναι κι αυτή playable character) και μία μορφή μάσκας – πνεύματος ονόματι Aku Aku, ο πρωταγωνιστής μας ξεκινάει το ταξίδι του. 31280965251_e62035182c_z.jpg

Η τριλογία περιλαμβάνει το time attack mode και στα τρία παιχνίδια, ανεβάζοντας το replay value μέσα από ένα σύστημα leaderboard που εμφανίζει τις επιδόσεις φίλων σας καθώς και παικτών από όλο τον κόσμο. Το επίπεδο δυσκολίας δεν είναι καθόλου εύκολο και θα μπορούσαμε σε μερικές πίστες να το χαρακτηρίζαμε αρκετά βάναυσο. Ο παίκτης στην προσπάθειά του να συλλέξει όλους τους κρυστάλλους θα κληθεί να γίνει παρατηρητικός καθώς το παιχνίδι περιλαμβάνει πολλά κρυφά σημεία προκειμένου να μαζέψει όλα τα κιβώτια με έπαθλο αυτά τα μικρά ασημένια διαμαντάκια. Οι πίστες του παιχνιδιού ποικίλουν, με τον κάθε κόσμο να περιλαμβάνει και έναν boss που θα πρέπει να νικήσετε προκειμένου να περάστε στον επόμενο.110065

Παρ’ όλη την δυσκολία που έχει το παιχνίδι, η αίσθηση στον τερματισμό της πίστας που θα την «βγάλετε» με 100% success σπάζοντας μέχρι και το τελευταίο κιβώτιο ψάχνοντας τα διαμάντια, είναι ανεκτίμητη.

Ο χειρισμός του χαρακτήρα μας μπορεί να ελεγχθεί με τον μοχλό αλλά και με τους σταυρούς.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι κάτι παραπάνω από καλά. Είναι λαμπερά γεμάτα χρώματα, ζωντανεύοντας τις αναμνήσεις μας από το αντίστοιχο παλιό, δίνοντας έτσι μία αίσθηση φρεσκάδας. Σε αυτό το σημείο τα συγχαρητήρια πηγαίνουν στην Vicarious Visions η οποία επανέφερε το Crash Bandicoot στις οθόνες μας σεβόμενη την ιστορία και το όνομά του που μεγάλωσε γενιές και γενιές.

Ως άτομα που τα βιντεοπαιχνίδια μας ενθουσιάζουν εξίσου με τα anime, με πολλή όρεξη φυσικά για ένα συνεχές «κυνηγητό» και ψάξιμο, θα θέλαμε στο σημείο αυτό να κάνουμε και μια σύγκριση της νέας γενιάς (Activision) Crash Bandicoot με την πρώτη γενιά (Naughty Dog) όπου είναι και η επίσημη πηγή του, εκεί δηλαδή που δημιουργήθηκε το Crash..

Εάν παίξει κανείς το καινούριο Crash αυτό που θα δει θα είναι ένα πάρα πολύ καλό gameplay καθώς η Activision ακολούθησε πιστά το game pattern της μεγάλης Naughty Dog. Για να είμαστε σωστοί, καλό θα ήταν να λέγαμε »όσο πιο πιστά θα μπορούσε». Το νέο crash, ανεπτυγμένο στα γραφικά καθώς και σε άλλα επιπρόσθετα πράγματα ισοδυναμεί με την αρχική του πηγή. Παρότι βέβαια στην αρχική του γενιά μπορεί να πει κανείς ότι το παιχνίδι βγάζει μια πιο «αυθεντική αύρα» καθώς και το γεγονός ότι πολλοί gamers ισχυρίστηκαν ότι το καινούριο δεν βρίσκεται στο επίπεδο του πρώτου, αυτό θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάτι από λίγο έως πολύ σχετικό. Το καινούριο crash φτιαγμένο από την Activision μπορεί και βρίσκεται στο επίπεδο του παλαιού – αν λάβει κανείς υπόψη ότι είναι ανήκει σε καινούρια γενιά και φυσικά δεν μπορεί να είναι μια φωτοτυπία με την αρχική του επειδή είναι προγραμματισμένο από άλλη εταιρεία.

Προκειμένου να κοιτάξουμε τις διαφορές κατάματα, πρέπει να αναλύσουμε βαθύτερα το Crash της πρώτης και της ύστερης γενιάς. Οπότε τι είναι αυτό που βλέπει κανείς;

Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κάποιος ο οποίος φυσικά έχει ασχοληθεί πολύ με το παιχνίδι, είναι η κίνηση του χαρακτήρα, η οποία διαφέρει ελαφρώς από την αρχική. Βλέπετε το παιχνίδι επειδή αναπρογραμματίστηκε έχει διαφορές σε ορισμένα σημεία του και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το τωρινό παιχνίδι δεν μπορεί να συναγωνισθεί ή δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το πρώτο. Στην συνέχεια η δεύτερη διαφορά βρίσκεται στο γενικότερο περιβάλλον στο οποίο κινείται ο χαρακτήρας. Τα επίπεδά του είναι φυσικά ολόιδια, τόσο στις διαδρομές όσο και σε άλλες λεπτομέρειες, ενώ βλέπει κανείς το περιβάλλον του να είναι έχει άλλα χρώματα πιο φωτεινά θα μπορούμε να πούμε ότι δίνουν μια νέα αύρα στο παιχνίδι. Αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε καλύτερα λοιπόν τον λόγο για τον οποίο έχει αλλάξει ελαφρά και η κίνηση του χαρακτήρα Crash. Η επόμενη διαφορά την οποία πρέπει να αναφέρουμε είναι τα λεγόμενα «warp rooms» δηλαδή οι χώροι όπου ξεκινάει ο χαρακτήρας και εισέρχεται στην συνέχεια στους διαφόρους κόσμους προκειμένου να ανακτήσει τους κρυστάλλους, τα διαμάντια και τους χρόνο-σταυρούς. (Time Cross Trials). Σχετικά με την τέταρτη διαφορά, αυτή φυσικά υπάρχει στα λεγόμενα «Bosses» δηλαδή στους αντιπάλους κάθε ενός κόσμου που πρέπει να κερδίσει ο παίχτης προκειμένου να περάσει στον επόμενο. Επίσης αναφέρουμε και τις δύο αντιμαχόμενες «μάσκες» – τον καλό Aku-Aku και τον κακό του αδελφό Uka-Uka. Οι διαφορές πάνω σε αυτούς τους χαρακτήρες έγκεινται στα χρώματα και φυσικά στις κινήσεις τους.

Η κοινή ιδέα είναι ότι οι παραπάνω διαφορές ισχύουν στα πλαίσια ενός αναπρογραμματισμένου περιβάλλοντος – όπου ακολουθεί φυσικά και ο ανά-προγραμματισμός των χαρακτήρων. Η αλλαγή αυτή, η οποία μας δίνει τις παραπάνω διαφορές είναι μια αλλαγή η οποία αναπόφευκτα υπάρχει, διότι το παιχνίδι είναι φτιαγμένο από άλλη εταιρεία. Πρέπει όμως να δει κανείς ότι αυτό δεν συνεπάγεται ότι το καινούργιο crash δεν βρίσκεται στο επίπεδο του παλαιού. Σύμφωνα με τις παραπάνω βασικές προγραμματιστικές αλλαγές, θα ήτανε καλύτερο σαν φανατισμένοι gamers να μην κάναμε καθόλου και καμία διαφοροποίηση. Γιατί; Για τον απλό λόγο ότι, αντί να κάνουμε μια διαφοροποίηση θα μπορούσαμε να βλέπαμε το παιχνίδι στην δεύτερη έκδοσή του, ανεξάρτητα της εταιρείας παραγωγής. Το Crash N-Sane Trilogy είναι η δεύτερη έκδοση του αρχικού Crash Bandicoot κρατώντας φυσικά τον ίδιο χάρτη του παιχνιδιού. (FollowTheChart).

Απάντηση στην ερώτηση – «Ανεπτυγμένα γραφικά ή διαφορετικά και κατώτερα γραφικά;» η οποία είναι η πρώτη που απασχολεί κάθε gamer – ουσιαστικά δεν υπάρχει. Μιλάμε για διαφορετική έκδοση, διαφορετικό πηγαίο κώδικα συγγραφής, άρα και διαφορετικά γραφικά. Τα γραφικά είναι λοιπόν ανεπτυγμένα με αποτέλεσμα να είναι διαφορετικά και κατώτερα θεωρούμενα από τους πολύ φανατισμένους old school gamers οι οποίοι δεν περίμεναν ποτέ ότι θα επανακυκλοφορούσε μια άλλη έκδοση. Το παιχνίδι φυσικά δεν πρέπει να στιγματίζεται – διότι μιλάμε για μία ολοκαίνουρια έκδοση. Αργά ή γρήγορα, πολλοί ιδίως old school gamers θα καταλάβουν γιατί το παιχνίδι αυτό δεν θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σύμφωνα με τα αρχικά δεδομένα. Έτσι την παραπάνω ερώτηση θα μπορούσε κανείς να την θέσει εάν η αρχική του εταιρεία παραγωγής, η Naughty Dog παρήγαγε την δεύτερη έκδοσή του και το βλέπαμε διαφορετικό. Τότε θα μπορούσε ο καθένας να αναρωτηθεί για ποιο λόγο υπάρχουν οι παραπάνω προαναφερόμενες περιβαλλοντικές εσωτερικές αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση θα μας ενημέρωνε η Naughty Dog.

Πριν κλείσουμε το παρόν άρθρο, θα μπορούσαμε να απαντήσουμε ακόμη σε μία ερώτηση η οποία σχετίζεται έμμεσα με την προηγούμενη..

«Λόγω ελαφρώς διαφορετικού περιβάλλοντος έχουμε και διαφορετικό gameplay;»  Όχι απαραίτητα. Το gameplay συνήθως σχετίζεται με τον gamer. Ο κάθε gamer αναπτύσσει δικό του στυλ παιχνιδιού το οποίο φυσικά είναι βασισμένο πάνω σε ένα συγκεκριμένο gameplay pattern. Με λίγα λόγια, μέσα σε ένα καινούριο gaming environment το gameplay εφαρμόζεται αντίστοιχα προκειμένου να υπάρχει όσο το δυνατόν ο καλύτερος έλεγχος των χαρακτήρων. Έτσι στο καινούριο/τροποποιημένο και ανεπτυγμένο περιβάλλον του Crash Bandicoot, το gameplay θα ισοσταθμίζεται όπως ήτανε και στην αρχική του έκδοση. Πολλά από τα επιτεύγματα που έχουν σημειωθεί από διαφόρους gamers είτε πάνω στα Time Cross Trials κατά τα οποία μπορεί κάνεις και φτάνει «developer time», δηλαδή τελειώνει ένα επίπεδο το δυνατόν γρηγορότερο, είτε μπορεί και κερδίζει τους κρυμμένους κρυστάλλους χωρίς να χάσει καθώς και φτάνοντας το παιχνίδι στο καλύτερο τέλος του (βλέπε Crash Bandicoot 3: 105% ολοκλήρωση), όλα αυτά τα επιτεύγματα μπορούν φυσικά να γίνουν και σύμφωνα με τα καινούριο gameplay. Το gameplay στην τελική όπως πάντα αφήνεται στους παίχτες μέχρι να βρούνε το καλύτερο στυλ τους.

Βαθμολογία Crash N-Sane Trilogy: 9,3/10

Σημείωση: Το παρόν άρθρο για την καλύτερη δυνατή συγκρότηση και σημασία του φτιάχτηκε από τους δύο αρθρογράφους της ομάδας An1meDawn,  _x_mage_  και  kaizoku1999 εκ των οποίων ο πρώτος εκτός των άλλων ασχολείται και με τον προγραμματισμό παιχνιδιών και ο δεύτερος μανιωδώς με το gameplay καθώς και σε ένα ανώτερο επίπεδο με ολόκληρο το playstation και gaming-verse.

Thanks all!!

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s